-
حساب کاربری
-
-چگونه میتوان در رفاه مارکت ثبت نام کرد؟
- پاسخ: ثبتنام در رفاه مارکت رایگان است. برای ثبتنام و عضویت در آن، به سایت رفاه مارکت رفته و بر روی آیکون ورود، کلیک و شماره تلفن همراه خود را بهصورت کامل وارد کنید تا پیامک فعالسازی برای شما ارسال شود. پس از دریافت پیامک فعالسازی، آن را در قسمت مربوطه وارد و ثبت نام خود را کامل کنید.
-
-در صورت عدم دریافت کد فعالسازی باید چه اقدامی انجام شود؟
- پاسخ: عدم دریافت کد فعال¬سازی ممکن است به علت اشتباه وارد کردن شماره موبایل، عدم اتصال به اینترنت یا قرار گرفتن در محدوده آنتن دهی ضعیف باشد؛ در صورت اطمینان از این سه مورد، می¬توانید مجدداً نسبت به دریافت کد جدید، اقدام و مراحل ثبتنام خود را تکمیل کنید.
-
-نحوه استفاده از اطلاعات شخصی اعضای سایت به چه صورت بوده، آیا این اطلاعات در اختیار سایرین قرار خواهد گرفت؟
- پاسخ: در راستای صیانت از حریم کاربران، اطلاعات شخصی و پرسنلی هیچیک از کاربران در اختیار سایر اعضای حقیقی و حقوقی سایت قرار نمیگیرد.
-
-در صورت بروز مشکل در هنگام ثبتنام چه کاری میتوان انجام داد؟
- پاسخ: در این صورت چند لحظه تحمل فرمایید یا اینکه مرورگر خود را بسته و مجدداً عملیات را آغاز کنید.
-
-آیا امکان ویرایش مشخصات کاربری وجود دارد؟
- پاسخ: بله- شما میتوانید در هر زمان مشخصات کاربری خود را ویرایش کنید. برای این کار کافی است پس از وارد شدن به حساب کاربری خود با کلیک بر روی گزینه «جزئیات حساب کاربری» اطلاعات خود را ویرایش کنید.
-
-آیا میتوان چند حساب کاربری در رفاه مارکت داشت؟
- پاسخ: بله. ازآنجاکه برای ثبتنام و عضویت در رفاه نیاز به شماره تلفن همراه است؛ بنابراین برای داشتن بیش از یک حساب کاربری، لازم است چند سیمکارت داشته باشید.
-
-در صورت فعال نبودن زبان فارسی بر روی سیستم کاربر، نحوه ثبتنام به چه صورت خواهد بود؟
- پاسخ: چنانچه زبان فارسی بر روی سیستم شما نصب بوده، ولی فعال نباشد با نگهداشتن همزمان کلیدهای Alt+Shift آن را فعال کرده یا در صورت نصب نبودن آن به Control Panel رفته و در قسمت regional، کیبورد فارسی را اضافه نمایید.
-
-آیا برای خرید از رفاه مارکت، عضویت در سایت مهم است؟
- پاسخ: درصورتیکه کاربر قبلاً اقدام به ثبتنام در رفاه مارکت کرده باشد، برای خریدهای آتی خود، دیگر نیاز به ورود اطلاعات مجدد ندارد؛ در غیر این صورت و در شرایطی که کاربر بدون ثبتنام اقدام به خرید کند، موظف به وارد نمودن تمامی مشخصات لازم در هر بار خرید از رفاه مارکت است. لازم به ذکر است ثبتنام در رفاه مارکت علاوه بر تسهیل در عملیات ثبت سفارش، مزایای دیگری مانند اطلاع از تخفیفها و فروشهای ویژه و برقراری ارتباط با فروشگاه بهمنظور خبررسانی در سایر موارد دارد؛ همچنین تیم پشتیبانی رفاه مارکت به کلیه مراحل فرایند خریدوفروش از زمان ثبتِ درخواست تا مرحله تحویل کالا به مشتری نظارت میکند. ثبتنام در رفاه مارکت باعث تسهیل در پیگیری سفارشها و ارائه خدمات بهتر به مشتری میشود.
-
-آیا امکان دسترسی به اطلاعات خریدهای قبلی خود وجود دارد؟
- پاسخ: برای دسترسی به اطلاعات خریدهای قبلی، باید به حساب کاربری خود وارد شوید، سپس روی گزینه «سفارشها» کلیک کنید تا سوابق و وضعیت خرید شما نمایش داده شود.
-
-چگونه می¬توانم حساب کاربری خود را حذف کنم؟
- پاسخ: در حال حاضر امکان حذف حساب کاربری وجود ندارد.
-
-چگونه می¬توان از حساب کاربری خود خارج شد؟
- پاسخ: به حساب کاربری خود رفته و بر روی گزینه «خروج از حساب» کلیک کنید.
-
-چگونه میتوان پس از ثبتنام یا خروج از سایت، مجدداً وارد حساب کاربری خود شد؟
- پاسخ: اگر قبلاً در رفاه مارکت ثبتنام کردهاید یا به هر دلیلی از حساب کاربری خود خارج شدهاید، ابتدا به سایت رفاه مارکت رفته و بر روی آیکون ورود، کلیک و شماره تلفن همراه خود را بهصورت کامل وارد کنید و پس از دریافت پیامک فعالسازی، وارد حساب کاربری خود شوید.
-
ثبت سفارش
-
-آیا امکان ثبت سفارش تلفنی وجود دارد؟
- پاسخ: خیر، پروسه سفارش و خرید کالا در رفاه مارکت فقط از طریق سایت است.
-
-در صورت عدم اطمینان به خرید اینترنتی، چگونه مطمئن شوم که کالا پس از خرید به دست من خواهد رسید؟
- پاسخ: علاوه بر سابقه، تجربه و محتوای غنی وبسایت رفاه مارکت، دارا بودن نماد اعتماد الکترونیکی به این کسبوکار رسمیت و اعتبار بخشیده است. نماد اعتماد الکترونیکی توسط مرکز توسعه تجارت الکترونیکی وزارت صنعت، معدن و تجارت پس از بررسی فروشگاه اینترنتی و تطابق نحوه عملکرد آن با قوانین، اعطا میشود و تمامی کسبوکارهای اینترنتیِ دارای نماد، بهصورت مداوم تحت بررسی این سازمان قرار دارد. برای اطمینان بیشتر شما میتوانید در صفحه اصلی وبسایت رفاه مارکت با کلیک بر روی نماد اعتماد الکترونیکی از جعلی نبودن آن اطمینان پیدا کنید.
-
– آیا امکان ثبت سفارش در طول ساعات شبانهروز وجود دارد؟
- پاسخ: بله-شما میتوانید در تمام طول هفته و بهصورت شبانهروز سفارش خود را ثبت کنید.
-
– آیا میتوانم برای شخص دیگری از رفاه مارکت خرید کنم و سفارش من، تحویل آن شخص شود؟
- پاسخ: بله پس از انتخاب کالای مورد نظر و اضافه کردن آن به سبد خرید، در مرحله اطلاعات مربوط به نهایی شدن سفارش، شما میتوانید آدرس و مشخصات تحویلگیرنده سفارش را وارد کنید. توجه داشته باشید که اگر مبلغ سفارش را اینترنتی پرداخت کنید، تحویلگیرنده سفارش، هنگام دریافت کالا باید کارت شناسایی خود را به همراه داشته باشد.
-
– آیا میتوان کالاهای ناموجود را سفارش داد؟
- پاسخ: خیر، در حال حاضر فقط کالاهایی که موجود و دارای قیمت هستند را میتوان سفارش داد.
-
– آیا میتوان سفارش را ابطال یا تغییر داد؟
- پاسخ: شما میتوانید تا پیش از تأیید نهایی سفارش، محصول را از سبد خرید خود حذف یا اصلاح کنید؛ اما پس از تأیید نهایی سفارش و اتمام خرید، شما در مرحله پرداخت و ثبت سبد، قادر به حذف و تغییر سفارش نیستید؛ از این مرحله به بعد برای لغو یا تغییر آن، با رفاه مارکت تماس بگیرید.
-
– آیا امکان تماس با رفاه مارکت پس از ثبت سفارش، برای اطمینان از پردازش آن وجود دارد؟
- پاسخ: خیر، پس از انجام مراحل خرید و ثبت سفارش، پردازش سفارش شما بهصورت خودکار از طریق پیامک اطلاعرسانی خواهد شد و در صورت نیاز، کارشناسان فروش رفاه مارکت، با شما تماس خواهند گرفت.
-
– آیا کالاهای خریداری شده از رفاه مارکت آماده استفاده هستند یا باید بر روی آنها برنامههای کاربردی خاصی نصب شود؟
- پاسخ: کالاهایی نظیر گوشی موبایل، نیازی به نصب نرمافزار برای فعالسازی و راهاندازی اولیه ندارند و رفاه مارکت از این بابت هیچ هزینه اضافه بر مبلغ گوشی، دریافت نخواهد کرد. البته شما میتوانید برنامههای کاربردی مورد نیاز خود را بهسادگی از طریق app Store دانلود و نصب کنید یا از طریق درگاه USB گوشی موبایل خود و به کمک رایانه این کار را انجام دهید. کالاهایی مانند لپتاپها که فاقد سیستمعامل هستند، باید توسط خریدار یا فرد کارشناس، بر روی آنها، سیستمعامل سازگار با آن دستگاه نصب شود و درایورهای مورد نیاز نیز در صورت لزوم باید از سایت شرکت، دانلود و نصب شوند؛ همچنین چند سالی است که تولیدکنندگان لپتاپ به دلیل تنوع سیستمهای عامل، درایورهای قطعات لپتاپ را به همراه کالا عرضه نمیکنند؛ بنابراین برای دریافت آنها باید به سایت تولیدکننده مراجعه کرد.
-
– آیا ممکن است کالای سفارش داده شده، موجود نباشد؟
- پاسخ: کالاهای دارای قیمت که در سایت رفاه مارکت با وضعیت «موجود» مشخص شده، در انبار رفاه مارکت موجود و قابل سفارش است؛ بنابراین هنگام ثبت سفارش این کالاها، نیازی به استعلام موجودی نیست و سفارش در سریعترین زمان ممکن، پردازش و تحویل خواهد شد. البته گاهی ممکن است برای برخی از کالاها در صورت ثبت سفارش با تعداد بالا و همزمان، موجودی آن کالا به اتمام برسد، در این موارد بهسرعت، اقدام به تکمیل موجودی کالا خواهد شد، ولی در صورت عدم امکان آن، عرضه آن کالاها در سایت بهصورت موقت، متوقف خواهد شد.
-
-به چند روش میتوان کالا را برای خریدار ارسال نمود؟
- پاسخ: رفاه مارکت بستری را فراهم کرده است که شرکتهای مختلف لجستیکی امکان ارائه خدمت به مشتریان را داشته باشند و مشتری بتواند مناسبترین روش ارسال را با توجه به هزینه و زمان تحویل انتخاب نماید.
-
پرداخت
-
-چگونه میتوان مبلغ سفارش را پرداخت کرد؟
- پاسخ: پرداخت مبلغ خرید در رفاه مارکت به سه صورت انجام میگیرد که شامل پرداخت از طریق کارتهای اعتباری (رفاه کارت، حکمت کارت)، کارتهای عضو شتاب و پرداخت در محل است. لازم به ذکر است که در حال حاضر امکان خرید فقط از طریق رفاه کارت انجام میگیرد. * داشتن کارت اعتباری عضو شبکه شتاب برای پرداخت در محل لازم است.
-
– برای پرداختِ هزینه سفارش بهصورت اینترنتی از کارت کدام بانکها میتوان استفاده کرد؟
- پاسخ: شما میتوانید با استفاده از همه کارتهای بانکی عضو شبکه شتاب در سایت رفاه مارکت، هزینه سفارش خود را بهصورت آنلاین پرداخت کنید.
-
– آیا پرداخت در محل، شرایط و محدودیتهای خاصی دارد؟
- پاسخ: بله هنگامیکه تعداد و مبلغ سفارش از میزان خاصی بالاتر باشد، امکان پرداخت نقدی وجود ندارد.
-
– در صورت ناموفق بودن پرداخت اینترنتی و کم شدن مبلغ از حساب بانکی چه اقدامی باید انجام داد؟
- پاسخ: گاهی ممکن است در هنگام پرداخت، شبکه بانکی قطع شود و پرداخت شما با موفقیت انجام نشود؛ معمولاً در چنین حالتی پول شما در حسابهای میانی بانک میماند و خودِ بانک، مغایرتها را رفع کرده و مبلغ را بهصورت خودکار به حساب شما برگشت خواهد داد. درصورتیکه تا ۷۲ ساعت، پول به حسابتان برگشت نخورد، آنگاه با بانکِ عاملِ پرداختِ اینترنتی تماس بگیرید تا مغایرتها برطرف شود.
-
– آیا بعد از سفارش کالا میتوان بهصورت حضوری کالا را از رفاه مارکت تحویل گرفت؟
- پاسخ: ازآنجاکه رفاه مارکت یک فروشگاه اینترنتی است و یکی از اهداف آن کاهش سفرهای درون شهری غیرضروری است، تحویل حضوری سفارش در محل رفاه مارکت امکانپذیر نیست.
-
بن تخفیف
-
– چرا بنهای تخفیف پس از مدتی باطل میشود؟
- پاسخ: در حال حاضر بنهای تخفیف رفاه مارکت فقط یک ماه مهلت استفاده دارند و پسازاین مدت باطل خواهند شد.
-
قیمت
-
– آیا قیمت محصولات در سایت رفاه مارکت بهروز هستند؟
- پاسخ: بله رفاه مارکت بهطور منظم و روزانه قیمت محصولات عرضه شده در وبسایت خود را کنترل و بهروزرسانی میکند.
-
– آیا قیمتهای رفاه مارکت نسبت به بازار ارزانتر است؟
- پاسخ: سیاست قیمتگذاری در رفاه مارکت مبتنی بر اصول مشتری مداری و احترام به حقوق مصرفکننده است. بهطورکلی قیمتها در رفاه مارکت کاملاً مناسب و رقابتی بوده و خرید از رفاه مارکت برای مشتریان بهصرفه است. قیمتهای ارائه شده برای کالاها در رفاه مارکت، قیمتهای خردهفروشی است که غالباً توسط تولیدکننده یا نماینده رسمی توزیعِ آن محصول، بهصورت مصوب تعیین شده است و قیمت سایر کالاها بر اساس مدل، مشخصات و همچنین کالاهای مشابه در بازار تعیین میشوند.