سیاست نامه حریم خصوصی

حفاظت از اطلاعات شخصی كاربران برای رفاه مارکت بسیار حائز اهمیت است. «بستر رفاه مارکت» اطلاعات شخصی شما را مورد مبادله، اجاره یا فروش به هیچ شخص حقیقی یا حقوقی ثالث به‌جز مراجع قضایی قرار نخواهد داد. ما از اطلاعات تماسی که در اختیار ما قرار می‌دهید در جهت ارائه خدمات به شما استفاده می‌کنیم.

این سند مشتمل بر موارد ذیل در خصوص اطلاعات شخصی و یک واژه‌نامه است که مطالعه آن را برای درک بهتر اصطلاحات تخصصی پیشنهاد می‌کنیم.

درباره رفاه مارکت

نرم‌افزار رفاه مارکت یک فروشگاه اینترنتی است که اولین نسخه آن در اسفند ۱۳۸۹ توسط فروشگاه‌های زنجیره‌ای رفاه طراحی و منتشر شد. هم‌اکنون این فروشگاه ارائه دهنده تمامی محصولات فروشگاه رفاه به صورت آنلاین می‌باشد. این محصول متعلق به شرکت فروشگاه‌های زنجیره ای رفاه به شماره ثبت 112731 است.

در این سند، منظور از «رفاه مارکت» و «ما»، شرکت فروشگاه‌های زنجیره ای رفاه به شماره ثبت 112731 است.

تغییرات این سند

این سند مطابق با آخرین تغییرات قوانین و مقررات موضوعه کشور تدوین شده و مبیّن کلیه حقوق شما تحت قانون تجارت الکترونیکی مصوب ۱۳۸۲و اسناد بین‌المللی ذی‌ربط است.

این سند ممکن است دستخوش تغییرات و تجدیدنظر شود و در صورتی که اطلاع‌رسانی تغییرات به موجب قانون الزامی باشد، این تغییرات از طریق حساب کاربری به کاربران اطلاع داده خواهد شد. این سند، آخرین بار در تاریخ 10 اردیبهشت 99 مورد بازبینی و به‌روزرسانی قرار گرفت.

برنامه و سایت

سایت و نرم‌افزار رفاه مارکت هر دو ارئه دهنده محصولات فروشگاه رفاه می‌باشند که محصولات را به صورت آنلاین بفروش می‌رسانند.

کدام اطلاعات توسط رفاه مارکت جمع‌آوری می‌شوند؟

اطلاعات ممکن است توام با نصب و/یا استفاده شما از خدمات رفاه مارکت (اطلاعات فنی و گزارش‌های سرور عمدتاً به این شیوه جمع‌آوری می‌شوند و در سرورهای ما نگهداری می‌شوند) در دسترس و اختیار رفاه مارکت قرار گیرد، همچنین رفاه مارکت ممکن است اطلاعات را مستقیماً از شما دریافت کند (هنگام ایجاد حساب کاربری، ثبت نظر، تماس و مکاتبه با پشتیبانی و یا تکمیل هر فرم یا ورود اختیاری اطلاعات).

۱-۴- اطلاعاتی که با نصب و/یا استفاده از نرم‌افزار رفاه مارکت جمع‌آوری می‌شوند

اطلاعات مربوط به استفاده از خدمات رفاه مارکت و اطلاعات دستگاهی که نرم‌افزار رفاه مارکت بر روی آن نصب شده‌ است همزمان با نصب نرم‌افزار بر روی دستگاه شما (بدون ایجاد حساب کاربری) جمع‌آوری می‌شوند. برخی از این اطلاعات عبارتند از:

  • ۱-۱-۴- نوع دستگاه، زبان و نوع سیستم عامل دستگاه شما،
  • ۲-۱-۴- شناسه اندروید و شناسه تبلیغاتی اندروید ویژه دستگاه شما،

شناسه تبلیغاتی اندروید صرفاً به منظور تحلیل رفتار کاربر و نمایش تبلیغات یا پیشنهادات به صورت شخصی‌سازی‌شده، بدون اینکه به‌طور مستقیم به شخص حقیقی معین و مشخص مرتبط باشد، مورد استفاده قرار می‌گیرد. در صورت تغییر شناسه تبلیغاتی توسط کاربر، شناسه تبلیغاتی جدید به شناسه تبلیغاتی قبلی و اطلاعات مرتبط به آن، متصل نخواهد شد.

  • ۳-۱-۴- جست‌وجوهای انجام شده و نتایج انتخاب‌شده،
  • ۴-۱-۴- مدت و باز‌ه‌های استفاده شما از خدمات رفاه مارکت،
  • 5-۱-۴- اطلاعات فنی و گزارش‌های سرور شامل آدرس پروتکل اینترنت (IP)، نوع شبکه و نوع و نسخه مرورگر، اطلاعات مهم دستگاه هنگام وقفه‌ها (Crashes) شامل وضعیت روت بودن یا نبودن دستگاه، میزان کل رم و میزان فضای پر آن هنگام وقفه، روز و ساعت رخدادها، خاموش یا روشن بودن شبکه بی‌سیم، خاموش یا روشن بودن شبکه دیتا، خاموش یا روشن بودن وضعیت رومینگ،
  • 6-۱-۴- ما ممکن است از کوکی‌ها (cookies) در جمع‌آوری اطلاعات استفاده کنیم. کوکی فایلی است که به درخواست یک سایت، توسط مرورگر ایجاد می‌شود و به سایت امکان ذخیره بازدید‌های شما و مناسب‌سازی آنها را فراهم می‌نماید. به عنوان مثال ما با استفاده از کوکی می‌توانیم محتوایی را به شما پیشنهاد بدهیم که متناسب با علاقه‌ها و ترجیحات شما باشد. بسیاری از مرورگرها امکان غیرفعال کردن کوکی را فراهم کرده‌اند، به این منظور می‌توانید راهنمای مرورگرها را مطالعه کنید.

۲-۴- اطلاعاتی که بعد از ایجاد حساب کاربری در اختیار رفاه مارکت قرار می‌گیرد

اطلاعاتی که توسط رفاه مارکت (بعد از ایجاد حساب کاربری) جمع‌آوری می‌شوند شامل موارد ذیل است:

  • ۱-۲-۴- اطلاعاتی که برای ایجاد حساب کاربری در نرم‌افزار رفاه مارکت ضروری است شامل شماره تلفن همراه و رمز عبور (به صورت رمز‌گذاری‌شده) و همچنین دریافت کدملی کاربر، جهت دریافت فاکتور خرید و جلوگیری از خطا و اشتباه در هنگام تحویل کالای خریداری شده به خریدار است.
  • ۲-۲-۴- نظراتی که در نرم‌افزار رفاه مارکت ثبت می‌نمایید و فهرستی از محصولات خریداری شده،
  • 3-2-4 سوابق کلیه خریدها در بستر رفاه مارکت.
  • 4-2-4 صدا و مکاتبات شما در تماس با تیم پشتیبانی ضبط می‌گردد. در صورتی که شما مایل نیستید اطلاعات شما در اختیار رفاه مارکت قرار گیرد، لطفا از نصب نرم‌افزار رفاه مارکت و/یا ایجاد حساب کاربری و ثبت اطلاعات شخصی در سایت و نرم‌افزار رفاه مارکت خودداری نمایید.
رفاه مارکت از اطلاعات چه استفاده‌ای می کند ؟

موارد عمده استفاده از اطلاعات عبارتند از:

1-5 استفاده از اطلاعات به منظور اجرای قرارداد فعلی یا آتی بین رفاه مارکت و کاربر یا در مواردی که برای استیفای حقوق قانونی رفاه مارکت ضروری باشد. به عبارت دیگر، از آنجا که رفاه مارکت برای ارائه بهترین محصولات و خدمات، با بیشترین امنیت برای کاربر و همچنین بهبود خدمات نیاز به استفاده از برخی اطلاعات دارد، بنابراین رفاه مارکت با استفاده از اطلاعات کاربران ممکن است اقدامات ذیل را انجام دهد:

  • ۱-۱-۵- ارزیابی عملکرد سایت و نرم‌افزار رفاه مارکت و رفع اشکالات آن‌ها در نسخه‌های آتی،
  • ۲-۱-۵- افزایش امنیت و صحت عملکرد سایت و نرم‌افزار،
  • ۳-۱-۵- بهبود تجربۀ کاربری از طریق انطباق نرم‌افزار رفاه مارکت با نیازها و شرایط کاربر و سیستم‌عامل‌های مورد استفاده در دستگاه‌های متنوع کاربران،
  • ۴-۱-۵- تحلیل رفتار کاربران در استفاده از سایت و نرم‌افزار از جمله در مواجهه با نتایج جستجو و در نتیجه بهبود نتایج جست‌وجو با توجه به کلیدواژه‌های جستجو شده در میان کاربران،
  • ۵-۱-۵- ارائه خدمات به نحوی که کاربر بتواند به نحوی کارآمد و منحصر به فرد، از کلیه امکانات موجود در سایت و برنامه استفاده کند به عنوان مثال بهبود نتایج جستجو و ارائه پیشنهاد‌های اختصاصی به کاربر،
  • ۶-۱-۵- نمایش تاریخچه جستجوهای مشابه به کاربر در هنگام جستجو،
  • ۷-۱-۵- انجام و تکمیل تراکنش و خرید درون‌برنامه‌ای،
  • 8-۱-۵- استفاده از اطلاعات برای طرح دعوا توسط رفاه مارکت، دفاع و پاسخگویی در برابر دعاوی مطروحه علیه رفاه مارکت و هرگونه اقدام قضایی یا اداری مرتبط به منظور دفاع از حقوق و اموال رفاه مارکت یا کاربران،
  • 9-۱-۵- حسب مورد استفاده از اطلاعات برای بازپرداخت وجوه به کاربران،
  • 10-۱-۵- انجام مکاتبات و تماس با کاربران توسط تیم پشتیبانی،
  • 11-۱-۵- توسعه و ارائه خدمات بهتر و بیشتر توسط رفاه مارکت یا مجموعه شرکت‌های همکار و وابسته به رفاه مارکت،

۵-۲- رفاه مارکت اطلاعات کاربران را برای ارائه‌ی گزارش‌های آماری از صنعت و کاربران، بدون اینکه به طور مستقیم به یک شخص حقیقی مشخص و معین مرتبط باشد، استفاده می‌کند.

اطلاعات در اختیار چه اشخاصی قرار می‌گیرند؟

۱-۶- رفاه مارکت ممکن است در راستای مطابقت عملکردش با قوانین و مقررات کشور اطلاعات موضوع این سند را در جریان رسیدگی قضایی و/یا در پاسخ به دستور مراجع قضایی ذی‌صلاح در اختیار نهادهای ذی‌ربط قرار دهد.

۲-۶- رفاه مارکت به اشخاص ثالثی که به نحوی در ارائه خدمات با ما همکاری می‌کنند و یا وابسته به رفاه مارکت هستند، تنها در چارچوب این سند اجازه استفاده و پردازش اطلاعات شخصی شما را می‌دهد.

۱-۷- یکی از اولویت‌های اصلی رفاه مارکت محافظت از اطلاعات حساب کاربران و جلوگیری از دسترسی‌های غیرمجاز به این اطلاعات است. بر همین اساس:

  • ۱-۱-۷- بسیاری از خدمات رفاه مارکت با SSL رمزگذاری شده‌اند،
  • 2-۱-۷- اطلاعات حساب یا کارت بانکی که در زمان پرداخت وارد می‌کنید، در درگاه بانکی وارد می‌شوند و به هیچ‌ عنوان در رفاه مارکت دریافت و ذخیره نخواهند شد و از طریق درگاه بانکی مورد استفاده خواهند بود.

۲-۷- علی‌رغم تمام رویه‌های ایمنی که رفاه مارکت مطابق با قانون به هنگام ارائه خدمات اتخاذ کرده است، متاسفانه تدابیر امنیتی را نمی‌توان به صورت صد در صدی تضمین نمود، بنابراین مقتضی است:

  • ۱-۲-۷- از اطلاعات حساب کاربری خود محافظت کرده و آن‌ها را در اختیار اشخاص ثالث قرار ندهید،
  • ۲-۲-۷- رمز عبوری را انتخاب نمایید که حتی‌الامکان برای دیگران غیر قابل حدس باشد،
  • ۳-۲-۷- در صورت وقوع سرقت گوشی همراه و همچنین پیش از واگذاری آدرس ایمیل و شماره تلفنی که با آن حساب کاربری ایجاد کرده‌اید، موضوع را به رفاه مارکت اطلاع دهید تا حساب کاربری شما تعلیق شده یا اطلاعات موجود در آن تغییر کند. در غیر این صورت و در موارد دسترسی اشخاص ثالث به رمز عبور شما، تمامی مسئولیت هرگونه استفاده یا سوءاستفاده از حساب کاربری شما به عهدۀ شخص شماست و رفاه مارکت هیچ‌گونه مسئولیتی در این مورد ندارد.

  • شما می‌توانید درصورت وجود هرگونه سؤال یا مشکلی با واحد امور مشتریان تماس بگیرید: تلفن تماس: 1515